Agnes Looft

Ny stad och ny familj!
Igår kom jag till Valencia! De var en helt okej resa ända klyddiga var att släpa runt på två ganska stora resväskor och två ryggsäckar men de gick. Folk var väldigt hjälpsamma med att lyfta upp väskorna på hyllor, få ner dom från tåget och likande så de underlättade mycket. Jag åkte först till Madrid, Chamartin och tog taxi till den andra tågstationen i Madrid som heter Atocha. Jag lyckades först inte hitta min perrong men efter lite hjälp från en polis som guidade mig kom jag fram precis i tid. På tågstationen i Valencia möte värdfamiljen och kontaktpersonen från skolan upp mig och vi prata lite snabbt och sen tog vi oss hem till lägenheten. 

Nu har jag trots allt bott hos 3 familjer men detta är första lägenheten jag bor i men jag tycker den är mysig, inte förstor eller för liten och inga miljontals trappor som de andra husen haft. Jag har ett eget rum med fönster , garderob, skrivbord och säng. Väldigt standard men super mysigt  (null)
Min säng som har en motivations kudde som säger "det kommer bli en fantastisk dag" och min stock. Har även 3 tavlor som står "att tappa bort norr är inte dåligt, då hittar man nya håll", "låt dina drömmar flyga iväg" och "väx inte upp de är en fälla" (fast på spanska och inte svenska såklart!) 

Igår åkte vi sen till ett köpcentrum för att se om vi kunde hitta ett nattduksbord och ett lås till min dörr, vilket var väldigt snällt! Vi hitta inget bord värdmamman och pappan kunde komma överens om så de ska leta lite till men de gör absolut inget. Jag och värdsystern gick runt och kolla affärer och pratade lite bara och de var kul. Hon heter Eva och är 13 år men väldigt trevlig och lätt att prata med. Sen har jag också en värdbror som heter Carlos och är 6 år, han är typisk 6 åring som är lite hyperaktiv och vill hitta på saker hela tiden. Namnen i familjen är lätta att lära sig för de är egentligen bara 2 namn. Pappan heter Carlos, Mamman heter Eva, systern heter Eva och brodern heter Carlos (Junior). Änsålänge inte varit något problem men de väntar att de. 

Vi åt även ute igår på en hamburgare resturang som heter Hollywood som fanns på köpcentret. Aldrig ätit där innan men de var trevligt, de hade väldigt goda chilli cheese pch vegetariska burgare!! 

Idag sov vi länge, eftersom jag inte visste när vi skulle upp vakna jag vid 8 och kunde inte riktigt somna om men eftersom ingen annan var vaken låg jag kvar till 10 och sen la jag mig ovh läste en bok. Vi var ute ganska sent igår så värdsyskonen gick upp vid kvart i elva och då åt vi frukost tillsammans. 

Sen har jag och värdsyskonen varit hemma själva ganska mycket idag så vi har spelt olika spel, både brädspel och tv-spel. Jag lyckades vinna 2gg på monopol, vilket bara var ren tur! De har en variant av monopol där man köper företag istället vilket faktiskt  bara tar 30-60 min vilket är helt okej tid och de var väldigt kul! Vi har även set Scooby Doo och testat min kamera lite. Sen på kvällen har vi suttit och pratat väldigt länge vilket var mysigt och helt klart bra att lära känna varandra. 

Imorgon ska vi se Los Reyes (visemännen) åka genom staden och kasta ut godis till barnen och imorgon natt kommer los reyes in genom balkongen och lämnar presenter till alla. Det ska bli kul att uppleva! 

Det känns bra att börja om! 
(null)

(null)
Mitt i tågstationen Atocha har de en oas för sköldpaddor, de var lite coolt! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress