Agnes Looft

Trampolín, suve suve

Nu har jag varit på min 3e trampolín träning här i Valladolid. Den böjar kl 17 med en sjukt jobbig uppvärmning som tar ca 30-60 minuter och sen har vi 2-2,5 timmars träning så vi slutar alltid 20.


Det finns 5 st tränare som har vars en grupp som ligger på olika nivåer. Jag har tränat för min värdmormor som egentligen har den näst bästa gruppen fast jag inte alls platsade men idag skulle jag träna för en annan tränare som var mer på min nivå. Problemet blev att jag inte förstod honom eftersom han pratade snabbt och mumlade lite vilket gjorde honom irriterad. Han skrek att jag skulle högre (suve) och snabbare vilket tillslut gjorde att jag gjorde fel och landade jätte konstigt och skadade mitt ben. Hur vet jag inte riktigt men ont gjorde det. Så med stressen att inte förstå och dessutom skada sig så bröt jag ihop lite men min värdsyster och värdmamma hjälpte mig och jag fick vila lite, kändes bra att veta att jag kunde luta mig mot dom. 

Mormorn bestämde då att jag enbart skulle träna med henne, iallafall några gånger till så jag inte skadade mig eller blev rädd. Hon vill att de ska sitta perfekt och att ska göras långsamt innan man stegvis höjer ribban (vilket ju är mycket mer logiskt). Så allt som allt var de en väldigt rolig träning och jag lärde mig nya hopp men allt ska sitta innan jag får volta eller liknande så de är nog ett tag tills dess. 

Alla är väldigt snälla på träningen och pratar, frågar hur de går och förklarar saker jag inte förstår så de känns skönt. En tjej misslyckades med sin volt grej idag dock så hon flög av trampolinen och hamnade 3-4 m bort i skumgropen där andra hoppa, himla tur att hon inte hamna på golvet eller likande för hon skada sig inte alls utan hoppa upp och gjorde om direkt. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress