Agnes Looft

Arga engelsklärare och ny klass

Idag hände mycket så tänkte jag skulle skriva av mig lite. Började naturvetanskap (ciencias) idag och de var så mycket bättre än humanidades. Framförallt var eleverna i denna klassen mycket trevligare och gick faktiskt att prata med och för de andra så var lärarna mycket mer förstående och villiga att prata långsammare eller förklara en gång extra för mig. Sen hjälpte det säkert att jag faktiskt var intresserad haha! 


Fick en ny engelsk lärare som inledde med att berätta för mig att jag nu var i den bästa engelsk klassen och att de kanske är lite svårt. De var ju ett roligt skämt. Nä men vi fick 10 minuter på oss att översätta orden: happiness, love, wealth, tears, fear och snow och eleverna klarade inte de. Var dock dum nog att fråga läraren hur de var möjligt och om hon kunde ge någon förklaring eller exempel 2 gånger när de hon sa var jätte konstigt. Är nu hatad av engelsk läraren, tydligen är de ett big no no och läraren har alltid rätt ÄVEN om hen har fel. Sjukr dumt ju!

På kvällen var de trampolin träning men även om de är super kul bestämed jag och min värdmamma att 5 gånger i veckan är för mycket för mig så nu har vi skrivit in mig på ett sport center bredvid gymnastiksalen där jag får träna simning, yoga och en himla massa mer så kan jag göra vad jag vill där medans dom studdsar omkring. Lägger en liten bild på allt som finns!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress