Agnes Looft

Vanliga rutiner igen

Nu är alla tävlingar över fram till november då mina värdsystrar ska tävla i Bulgarien så vi är tillbaka i vår vanliga rutin med simning, gymnastik m.m vilket är ganska skönt på ett sätt. 


Har haft prov i både matte och anatomi, matten gick väldigt dåligt och fick underkänt, gissar på att jag får de på anatomi provet också men jag är ändå nöjd. Har pluggat och försökt mitt bästa så dr får räcka, är inte att jag inte vet som är problemet på anatomin utan att jag inte kan uttrycka mig. Nästa vecka har jag prov i spansk gramatik, då menar jag samma som resten av klassen alltså sjukt svårt att greppa, och biologi. Biologin gillar jag men den är också svår att skriva om på spanska, saknar mina labbar på borgar. Här har vi bara teori och inga labbar, har man tur får man göra en i något ämne men är tydligen ovanligt på min skola. 

Jag har inte filosofi längre så då pluggar jag spanska i biblioteket eller läser någon bok som paus från allt. De är väldigt skönt och tycker de är en väldigt bra lösning. 

Ska hem till en tjej i klassen dom heter Maria på söndag så ska vi plugga lite och förbereda inför en presentation vi ska hålla som ska vara 10 min. De är lite nervöst men blir nog bra! Sen ska vi möta upp en tjej till från klassen som heter Sara och en Juan, en kille som också går i min klass så ska vi hitta på något kul. Vi har inte kommit på vad än dock. Kanske behöver ta bussen, kommer ta mig 1 timme...med bil tar de 15 min. Man kommer ingen vart utan bild på ett smidigt sätt här, de ska finnas bussar och busshållplatsen är inte långt ifrån mitt hus men ALDRIG sett en buss här. Inne i Valladolid är de bättre men eftersom jag bor i en förort kan man säg så är de lite sämre kvalitet. De är dock väligg billigt, 0,69 € sa min värdmamma att hela resan skulle kosta så skånetrafiken har konkurrens! 

Juan

Hey that photo is mine jajaja

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress