Agnes Looft

Spaniens nationaldag

Denna veckan har jag varit ledig torsdag-söndag pga vad jag tror är Spaniens nationaldag men jag är inte riktigt säker, är aldrig 100% säker på vad som händer här! Det betydde att en kompis till familjen kom från LA och bor med oss nu i en vecka samt att de var spanska mästerskapen i gymnastik så ytterligare en helg spenderades med tävlingar men jag valde att inte jobba denna gången för de var enda bara Spaniorer så jag behövdes inte vid mikrofonen eller liknande och de sa att de skulle vara mycket stressigare. Så jag spenderade typ hela dagarna på läktaren, i lördags satt jag där ca 12-22 och bara titta på folk som hoppa. De blir lite långtråkigt efter en stund men kul när någon jag kände hoppade! Raquel som jag blivit bra kompis med och som bara är 1 år yngre än mig hade helt missat att hon kvalat till final så när hennes namn ropades upp fick hon hoppa över staketet på läktaren och direkt tävla utan uppvärmning eller något och hon var dessutom först ut så blev verkligen att hoppa direkt in. Hon kom 5 så hade hon inte fått stressat hade hon nog hamnat på prispallen! 


Mina värdsystrar tävlade ganska många gånger men eftersom Erica, den äldre, skadade foten för ett tag sedan gick de inte så bra som dom hoppats på då hon knappt kunde hoppa ordentligt men vägrade att dra sig ut. Hon kom dock till final i allt men inga medaljer. Diana fick däremot guld i dubbel mini trampolin, silver i trampolin och brons tillsammans med hennes kusin i synkroniserad trampolin. Så de var super kul!

Tävlingen avslutades på lördagen så på söndagen åkte vi till mormorn och hade en mys dag med promenader i hennes by, fika ute och god mat. Super mys och jätte fint väder så låg ute och läste mun bok och bara njöt. MEN vid det 19 ish på kvällen trodde jag jag skulle dö, nä inte riktigt men hela min kropp blev röd och kliade och den blödde och var lite svullen så vi åkte till akuten för att se om de kunde göra något. De tror att de var en allergisk reaktion på något sätt så jag fick en enormt spruta in stucken i rumpan WOHOO, nu kan jag stryka de från min bucket list... min rumpa gör ont men allt har lagt sig så de är värt de. De kunde dock inte säga vad som orsakade reaktionen och jag har absolut ingen aning. 

Diana på prispallen!
Diana & Peppa la osa, klubbens maskot
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress