Agnes Looft

VM i Bulgarien, miniflytt och bio

Nu blev de en liten paus i bloggen där någon vecka men så fick de vara! Min värdfamilj är nämligen på VM (det riktiga VM, där över 100 stycken tävlar i varje grej från hela världen!). Mina värdsystrar tävlar båda, båda kvalificerade sig i trampolin, dubbel mini trampolin och Erica kvalificerade även till syncro tillsammans med hennes kompis Natalia! 


Erica är nu den 20e bästa i trampolin i hennes kategori i hela världen! Diana kom också högt men hoppa fel i finalen och flög av. Hon skadade sig inte men förlorade sin chans till prispallen. De andra har inte varit än så de får vi vänta spänt på! 

Eftersom alla är iväg, och när jag säger alla menar jag ALLA i familjen. Mamma, pappa, mormor, morfar, farfar, farmor och moster är alla där för att titta på dom. Mamman och mormorn är dessutom tränare och mostern domare så de blev en stor familje utflykt. Jag bor då hos fastern tillsammans med en 4 åring och en 6 åring, 4 åringen och jag har lekt och haft kul för oss men 6 åringen har inte tid för mig. Jag var tydligen tråkig och stal hans yoghurt (väldigt hemskt men omedvetet!!). Dessutom fått låna 6 åringens rum vilket han inte riktigt gillar. Den är lite kort men de funkar dock saknar jag mitt täcke "hemma" i simancas. Här har jag: ett lakanish, en helt förkort filt och ett överdrag som man nog egentligen inte ska sova med men jag tyckte de blev för kallt utan. (Då har jag över långärmad och långben pjamas, extremt tjocka strumpor och en kofta....)

Skolan denna veckan har varit hektisk om man ska sätta de snällt. Alla prov måste rättas innan den förste december så nu kastar lärarna ut prov. Nästa vecka har jag, biolog prov (70 sidor), lengua prov (57 sidor + massa sido anteckningar), mate prov (50 sidor med saker jag knappt fattar), engelska prov (som vi inte ens får veta vad de är om mer än "de vi jobbat med" DE ÄR FREAKING 100 SIDOR MED GRAMMATIK, FRÅGOR M.M och vet inte alls om de är fakta eller grammatik) samt en 20 min lång presentation om donationer till anatomin. Vi drunknar lite...resten av klassen har även filosofi men de ämnet har jag som tur inte längre. 

Idag så stack iallafall jag och två tjejer från min klass på bio. Vi såg Thor Ragnarök, självklart var den dubbad till spanska men jag måste medge att de var ganska bra dubbat och efter en liten stund märkte jag inte de längre. Förstod filmen, finns säkerligen lite detaljer jag inte förstod men får väl se om den, de var bra så de gör nog inget! Sen kolla vi omkring lite på allt möjligt och efter de åt vi sushi! Mums! De var väldigt fin sushi men de var lite sorgligt att en misosoppa kosta 4€ så vi skippade de, ingefära fick man också köpa till för 2€... vi köpte dock moshi som är en Japans glass i en ris grej. Var gott! De kost bara 1€ styck så vi köpte vars en och delade. Mango var klart min favorit och grönt te gilla jag inte, smaka som att tugga på teblad. Köpte även ost vilket var riktigt gott, de var liksom inte ost utan mer cheesecake. 

Söndag natt kl 01 landar Agustín, min värdpappa, i Madrid så på måndag efter skolan får jag åka hem. Resten kommer hem måndag natt någongång men han fick inte ledig måndag så får åka hem tidigare. Ska bli skönt att komma tillbaka till familjen, de är väldigt snälla här med såklart med känner mig mer hemma med min värdfamilj. Saknar även att träna, jag får lov att åka och simma, de tar bara 20-25 min enligt Google maps (15 enligt de jag bor med) men de blir mörkt och kallt och jag är inte sugen på att gå de för att simma kanske max 1-2 timmar och sen gå hem igen med lite blött hår och så. Har pluggat istället. Så fick bli lite av en vilo vecka, ska dock se om jag kan ta mig dit nu i helgen istället, så jag kan gå när de är ljust och inte sjukt kallt. På morgonen är de ca -2° och jag fryser med kofta, dunjacka, vantar och mössa och påvägen hem är de upp till 20° och jag går i t-shirt...

Sushi med Sara & Sara!
Alla uner 17 år som kvalade in till VM från Spanien! De är ett stort lag jämnfört med många andra. 5 från Valladolid.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress