Agnes Looft

Ridning!!

I lördags red jag för första gången här! Jag fick en häst som heter Pecas vilket betyder fräknar. Han var liten och skrangliga jämnfört med hästen den andra ryttaren red men väldigt snäll och lätt att jobba med viket var perfekt första gången speciellt när de är på ett annat språk än jag är van vid. Min ridlärare heter Ursula och är från Poland och kan prata båda spanska och engelska och den andra ryttaren jag rider med är från spanien men pratar väldigt bra engelska så vi hade lektionen på en blandning. Så sa oftast sakerna på engelska och spanska eller en mix och de var super. Vissa saker inom ridning förstår jag såklart men och jag förstår de mesta folk säger men just vid ett sammanhang med en stor häst och att de finns väldigt specifika termer kändes engelska som en bra lösning. Öva spanska får jag ändå göra resten av veckan så 1 timme med ridning och lite paus för hjärnan gör nog knappast något. 


Eftersom de var första gången red jag i jeans och gympaskor, de går absolut men dessa gympaskor har verken klack och var sjukt glidiga märkte jag så de var flera gånger jag fick rida med en stigbygel aldrig så jag höll på att flyga av som tur dessutom så skavde jeansen något enormt så på söndagen drog jag till en sport affär här i valladolid. Priserna är typ ullared och den är enorm men kvaliteten är bra. Så har införskaffat ridskor, chaps, ridbyxor, strumpor och handskar. Hjäkm kan jag låna där med bra kvalitet så valde att fokusera på de andra! 

Så på lördag kl 12 ska jag rida igen och jag är jätte taggad! 

Jätte fin hingst på stallet
Här är lite busig
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress