Agnes Looft

Madrid!!
Förra helgen, 24-26 november, var de dags för en träff med alla som är här i Spanien med UHR! Hade verkligen sett fram emot de och de blev över förväntan! Jag och Clara som också bor i Valladolid möttes på tågstationen här och åkte tillsammans så vi hade lite tid innan vi träffade dom andra tjejerna, väl framme i Madrid fick vi lista ut hur vi skulle hitta till hotellet som ingen av oss hade ordentlig internet, de blev en mix av att följa min plats information och Claras sparade karta och vi lyckades ändå gå lite fel men de var ganska kul de med!

Väl framme träffade vi Elsa och Karin, vi är bara 4 stycken detta året men de var på många sätt ganska lyxigt. Kan tänka mig att de lätt blir lite rörigt med 10-15 personer som de varit vissa år! När våra kontaktpersoner och Mella kom gick vi igenom lite snabbt hur vi hade de och sen var de ut på en resturang! De valde verkligen helt rätt och valde en asiastisk sorts grej där man fick testa många små rätter istället för standar tapas! Jätte jätte god mat och mysigt ställe!!
(null)
Mella, Frida, Karin, Elsa, Jag och Clara!
På lördagen åt vi frukost på ett litet café och satt ner ordentligt och pratade med kontaktpersoner om hur de funka. De gick snabbare för vissa men tror verkligen de hjälpte mig mycket även om jag är lite tveksam. Sen fick vi en super bra rundtur i staden och Frida och Sara-Olivia mina kontaktpersoner berätta massvis av historia och rolig fakta om allt, de andra tjejerna lärde sig snabbt vad som var vad men jag var helt förvirrad hela helgen. Det här med lokalsinne är inte min styrka vilket märktes flertal gånger när jag trodde vi var någon helt annan stans... 

Men vi gick igenom en väldigt fin park där i slutet som var väldigt fin med öka höst färger, vackra fontäner m.m! 
(null)
Karin, Elsa, Mella, jag, Frida och Clara i parken!
 
Sen lämnade Frida, Sara-Olivia och Mella oss och den officiella Madrid helgen var över men vi tjejer hade bestämt att stanna en extra natt så vi fick lite extra tid och de var verkligen jätte kul! 

Vi besökte konstmuseum och såg bland annat Dali, de var väldigt fint men vissa saker förstod jag verkligen inte vad som var så speciellt med dom.  Fast de var väldigt kul att få se hur olika konstnärer kan jobba så olika med färg och T.ex Hovdamerna var väldig intressant där se var många frågor bakom allt och de verkligen kändes som de tittade på en. 
(null)
Elsa, jag och Clara framför en fin kyrka!

På kvällen letade vi middags ställe ganska länge och sökte till och med upp ett ställe som visa sig vara fullbokat men vi hamnade på ett jätte rolig mexikansk resturang med Frida Khalo på väggen och mariatchi band! Var jättebra slut på dagen!

På söndagen var vi på två saluhallar, en var mer en foodcort men var verkligen jätte mysigt med all möjlig mat man kunde vilja ha så vi tog lite olika, kroketter, paella, nacho bowl och tacos och den andra saluhallen var lite mer frukt och grönsaker, kött, godis och olika delikatesser men också mycket mat! Frukt delen var ständ när vi var där vilket var synd för ville verkligen ha en frukt jag såg där inne. Kan inte namnet men de är som ett dräkägg och smakar typ bananish med stora svarta kärnor! Sjukt god iallafall! 

Det var verkligen en jätte rolig helg som gick väldigt snabbt!! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress