Agnes Looft

Fin besök av familjen
I torsdags kom mamma och Arvid på besök, de överraskade mig på stallet vilket var jätte mysigt. Sen missförstod vi nog lite varandra så de väntade där medans jag red i 1,5h men de var vekligen jätte kul att dom kom dit direkt och samtidigt jätte konstigt för hade ju inte sett dom på nästan 3 månader! Jag cyklade hem och de lämnade sina grejer på hotellet och sen efter en stund kom de hem till mig här i Simancas och fick träffa min värdfamilj. De är inte jättebra på engelska men speciellt värdmamma gjorde sitt bästa och jag tyckte de gick bra även om jag fick hoppa in som tolk ibland. Mamma la dessutom in en blandning av de spanska och franska ord hon kunde vilket är ganska begränsat och lite roligt ibland men funkade faktiskt hyfsat bra! 

Fick lite presenter av dom, mormor och farmor inför jul så de ligger fint och väntar på mitt rum. Förutom en från mormor som stod "öppna 1 december" så jag öppnade den direkt! Var en Look o Look adventskalender med godis i, ändålänge fått mentos, fruit tella och någon klubba! Har faktiskt en choklad kalender här också, är inte bara en grej i Sverige men är inte jätte glad för den sortens choklad, tycker den smakar sådär så denna är lite roligare! 
(null)
24e var lite öppen så klistrade fast de första jag hittade för att rädda de vilket var en liten lapp från en tjej jag köpte ett broderi från!

Fick även en nya mobil för min samsung har bestämt sig för att inte leva längre så nu har jag en liten rosa iPhone! Har samma numer men saknar de flesta kontakter, så man får gärna skicka sitt till mig! 

På fredagen fick jag lov att lämna skolan efter lunch så jag, mamma ovh Arvid åkte till vallsur för de behövde en deodorant och testa lite rolig dricka och åt sushi för vi var ganska hungriga och satt och pausa bara! Sen mötte Teresa och Erica upp oss så åt vi lunch (pizza och efterrätt) och de var mysigt! Både Erica och Arvid var väldigt trötta men vi kolla runt i staden lite den stora parken i mitten! Arvid och Erica var fascinerade av en man som mata fåglarna för fåglarna satt i hans hand och åt och de fick lite av honom för att testa! 
(null)
Fågel mannen!
(null)
Mamma och Arvid med militärens byggnad i bakgrunden
(null)
Erica & Teresa!

På kvällen åkte vi och spelade bowling OCH JAG VANN STORT!!! Så de var lite extra kul! Tror jag vann med 40 poäng andra rundan! Efter det åt vi ost fondue hemma hos oss! 
(null)
En nöjd Diana som lyckades slå ner 1 kägla! 

På lördagen hämtade mamma mig vid 9 så åt vi frukost tillsammans på deras hotell. De toppade ju verkligen att äta youghurt hemma och var en mysig start på dagen! Sen åkte vi runt på lite affärer och vid 15 hämtade vi Clara som också bor här i Valladolid och stack till IKEA. Kändes väldigt turistigt att åka dit för att äta men de var kul! Hittade lite stavfel och konstiga ord som inte existerar och Clara fick köpt ett knäckebröd och så hittade vi pepparkaksdeg så vi bestämde att vi skulle göra de med familjen! 
(null)
IKEA salladoch muffins var att rekommendera men inte deras enorma lam bit, Arvid ansåg den var för torr! 

De blev lite shopping och sen på kvällen åkte vi hem till mig för att äta middag. Clara fick följa med och de blev grillad fisk och massa annat gott! Vi gjorde en mall till pepparkakshuset men sen blev klockan för mycket så Mamma och Arvid åkte hem och Clara sov över! De var vekligen jätte kul även om vi typ sov i en bastu!! 

På morgonen gick vi upp tidigt och gjorde färdigt huset med min värdmamma och de blev faktiskt ganska snyggt med tanke på att vi typ gjorde de själva för första gången! (null)

På eftermiddagen var de dags för stora släktmiddagen hos mormor och morfar och totalt blev vi 15 personer! Var väldigt god mat och mormorn hade verkligen lagt ner tid på de, mamma älskade gambones (enorma gambas) och Arvid tyckte mycket om flan som vi hade till efterrätt! Morfars undrade om Arvid ville kolla hans samlingar för han samlar på ALLT, knivar, insekter, sagan om ringen, mynt, you name IT! Arvid och han gick runt i huset i säkert över en timme där jag fick vara tolk på allt och de hann inte ena en fjärdedel innan vi skulle hem! Arvid fick en av hans mini fällknivar som drygt är en centimeter stor och de var verkligen ett delat intresse inte många har! 

På kvällen tog vi en lång runda i Simancas och sen åt vi middag på RN resturang i byn innan mamma och Arvid skulle hem till hotellet för att åka tidigt idag! 

Var super att ha dom här några dagar men hade nog behövts en till för att mina värdsystrar skulle öppna sig lite mer för man såg hur dom och arvid började prata lite! Men men, då vet vi helt enkelt de till nästa gång!!
(null)
Liten Arvid och Erica som inte riktigt ville vara på bild egentligen ;)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress