Agnes Looft

Cabalagata & Los reyes
Igår var de cabalgata och de var mycket coolare än jag trodde! Först var de 1 h med sång på valencianska, jag förstod lite men inte mycket. Sen åkte alla företags vagnar i ca 30 min innan de faktiskt roliga vagnarna och artisterna åkte in. 

(null)
Melanisk giraff
(null)
Baltasar, en av de visemännen 
(null)
Gaspar, en av de visemännen
(null)
Melchor, den siste av de visemännen
(null)
Akrobat som var upphängs i en vagn
(null)
Mekanisk kamel, för hade döm riktiga men för djurens skull har de nu mekaniska djur
(null)
En narr som går på höga styltor 
(null)
Enorma uppblåsta hästar
(null)
Ikeas pepparkaksvagn
(null)
En grönsaksaffärs vagn och deras kronärtskocka 
(null)
Mekanisk elefant som hade en liten bebis med sig. 

Alla mekaniska djur var drivna av folk som cyklade, elefanten av 3 stycken och girafferna två vardera. Kamelen hade bara en förare men kunde inte svänga lika bra som dom andra. Alla kunde öppna munnen och benen rörde sig, elefanten sprutade vatten ur snabeln! 

Idag är de Dia de los reyes (de visemännens dag) och de firas väldigt likt till julafton i Sverige. Värdbroren väkte alla vid 9.30 och vi hittade presenter under granen! Jag trodde nog inte jag skulle få några egentligen, kanske en lite eventuellt. Det är ju bara min 4e dag här i Valencia så jag titta inte så noga vad de stod men självklart var där en hög till mig med! Jag fick ett par ridbyxor, en fin tröja och ett par leggins! Vi åt fin frukost med smält chocklad, muffins, rostade mackor, frukt och mycket mer! Kg och värdsyskonen testade deras nya switch spel (mario kart Delux) och sen bytte vi om till finkläder. Vi 14 åkte vi till mormorn och åt lunch och spelade spel vilket var väldigt trevligt. Där var många kusiner som alla var ungefär min ålder! Av mormorn och morfarn fick jag en jättefin tröja till och sen åkte vi till farbrorn där alla syskons till min värdpappa var och av alla samlat fick jag en stallväst. 

Vi åt roscón de reyes, vilket är en speciell jul efterrätt man äter i hela Spanien och massa små plock. De ösregnade och blixtrade något enormt ett tag och de var super! Har inte sett regn eller åska sen jag kom hit så de var coolt!! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress