Agnes Looft

Födelsedag i Valencia!
I lördags fyllde jag 18 vilket såklart firades här nere! Vid 9 blev jag väckt med tårta och vi grattulerar på spanska, har berättat att vi gör de i min familj i sverige och då tyckte min värdmamma de skulle vara hemskt om de bröt traditionen så de var verkligen super gulligt! Jag fick även lite presenter, en sovsäck och liggunderlag till scouterna samt 2 böcker på spanska, ska bli spännande och se om jag förstår något. Efter frukosten bytte vi om och sen åkte vi hela familjen till stallet där min värdsyster först fick rida och sen jag, det är andra gången Eva red i sitt liv men det gick jätte bra och hon travade omkring som om hon aldrig gjort något annat. 
 
 
Hon har dock väldigt svårt att gå idag och kan knappt sätta sig ner så mycket träningsvärk hon fått, hon hävdade starkt att hon aldrig får träningsverk innan hon hoppade på hästen. Tror inte hon säger det igen! 
 
Jag red i en grupp vilket var kul, jag fick samma häst som sist och han fin. Vi övade på massa grejer och till slut fick vi även ta en galopp, det gick dock inte alls så bra som jag hoppats på. Min häst hade redan gått 3 timmar innan mig (vilket jag fick höra efteråt) så han orkade inte riktigt med mer, jag förstår honom. Vi fick dock till några varv och han har en väldigt explosiv galopp, väldigt olikt resten av honom men det var kul! Han ramlade omkull under lektionen men han skadade sig inte, ska rida en annan häst nästa gång så han får vila har jag och tränaren bestämt. 
Bad min värdsyster ta några bilder på mig men hon har bara filmat iprincip hela lektionen så ni får nöja er med en bild där jag hänger på Lanzarote. 
 
Efter ridningen åkte vi hemåt, vi åt god mat och sen fick jag tårta igen men denna gången en lite mer fancy tårta med ljus och allt möjligt innuti! Den var god men väldigt mättande så jag orkade knappt äta upp min bit! 
 
Jag fixade mig och kl 17.00 möte jag Andrea och Maya vid skolan och sen gick vi tillsammans och hämtade upp Alicia för att gå och bowla. vi tog en omväg till bowlinghallen och gick igenom parken och en jättelång bro som ser ut som en enorm bur. 
 
När vi kom till bowlingen var allt super fullt och vi fick vänta ca 30 min men de gjorde inte så mycket, vi satte oss i baren och fikade lite. Egentligen tänkte tjejerna att jag skulle få testa beställa öl och så vidare men när jag völ beställde glömde jag helt att jag var 18 år kunde göra de så slutade med att jag drack en fanta limon och sen var jag inte mer törstig haha! 
 
Tyvärr var verkligen alla klot upptagna och ingen ville dela med sig så vi skrapade till slut ihop 2 6or som vi inte fick in fingrarna i, en 8 Maya och Alicia fick in fingrarna i, en 11 med enorma hål och en 14 som passade mig och Andrea... Så de var lite klotens fel att de gick skit för oss alla men eftersom alla hade dåliga klot gjorde de inte så mycket. Både Maya och jag lyckades tappa 11an för den flög ur händerna och Alicia lyckades kasta 14 så den stannad mitt i banan och vägrade röra sig. Efter några runder dog hela altet vilket slutade i att systemet klyddade och Maya fick heöt plötsligt 2 strikes men hon förlorade ändå!! 
 
Andrea kom etta med 2 poäng mer än mig, sen kom Maya och sist Alicia! 
 
På vardera sida hade vi bowling lag som tränade till någon tävling och slog spear och strike hela tiden, vi kände oss lite dåliga i jämnförelse. Skärmen visade vilken hastighet man kastade i och vi låg alla fyra lute under 20 km/h (lite beroende på klot men cirka) medans blowling personerna låg närmare 30 km/h.
 
Efteråt gick vi till arkad hallet och spelade luft hockey och sådant fotbollspel där man snurrar på massa gubbar, hoppas någon förstår. De var kul och jag och Alicia van en massa över de andra, vilket såklart gjorde de hela roligare! 
 
Vi promenerade hem till Alicia i regnet och satte oss på en bar bredvid hennes hus och snackade (än en gång glömde jag 18 års grejen och beställde fanta limon, förvisso tror jag att jag tycker bättre om de än öl...). Vi fick jordnötter och satt och pratade en massa. Påvägen hem hade vi tagit bilder med min polaroid kamera som blev riktigt coola också. 
 
Sen gick vi alla hem och jag käckade middag hemma, gick och la mig ganska tidigt för kl 8 skulle jag på scouterna nästa dag!
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress