Agnes Looft

En månad i Valencia
Nu har jag bott i Valencia i 1 månad och 1 dag! Jag har hittat en spanska kurs som jag går måndag-torsdag kl 14.45 till 17.00. Den är på vissa sätt nog lite lätt och andra helt okej, hade önskat den var lite svårare men de blir nog super. Jag måste åka direkt från skolan dit så jag hinner bara äta en macka på bussen, vilket gör att jag är ganska hungrig när jag är påväg hem men har inga bättre idéer på hur jag ska lösa de. Majoriteten av spanska kursen är ryssar, ingen aning om varför. 

Jag har hittat ett gäng i skolan som jag tycker är väldigt trevligt så de är kul! Förhoppningsvis ska vi hitta på något. Min klass är också trevlig men de är en väldigt tight grupp så de är lite svårare att komma in i. 

Eftersom se är en katolsk skola har vi bibelkunskap, mässa, "sexualkunskap" (ha inte sex innan äktenskap) lite då och då och mässa i högtalarna var morgon. I gymnasiet tas de inte på särskilt stort allvar men i de lägre klasserna får man tydligen höra att om man säger emot läraren så lämnar man guds väg. Känns lite överdrivet men aja. 

Jag har hittat ett stall och de var väldigt trevligt. Jag och min värdsyster red båda två, hon hade aldrig gjort de förr men de gick bra. Vi bara dök upp så de var bara tur att vi kunde vara i en grupp men gruppen var för svår för min värdsyster (så hon skritta omkring i en annan paddock) pch för lätt för mig tydligen. Fick order om att komma innan 12 nästa lördag så jag kunde vara i en grupp som passa mig bättre. 

Vi gjorde som han sa och kom kl 11, då visade sig att han ställt in alla ridlektioner på förmiddagen för han hade folk som lånade alla hans hästar så de blev inget. Klasserna började igen kl 17 men min värdfamilj var tyvärr inte så sugna på att köra tillbaka och det finns inga bra bussförbindelser så jag kommer inte dit själv. Vi ska leta efter ett ställe som jag kan ta mig till själv för att de ska vara lite smidigare. 

Jag och min värdsyster har varit och simmat var söndag kl 10 och de har varit roligt, definitivt trevligare att vara två. Vi hittade en spa avdelning som var helt gömd men de är trevlig, där är bastu och konstiga duschar som sprutar från alla håll samt en tunna som häller iskallt vatten över en (min favorit). 

Igår var vi på vetenskapliga museet vilket var trevligt! Vi ska åka dit igen för vi hann inte se allt. En bit därifrån fanns små bubblor med VR som vi testade, vi åkte en berg och dal bana som var sönder. Det var kul men jag blev mest yr, jag tror jag hade gillat någon av dom som hette Explorer mer.
(null)
Utanför museet
(null)
VR bubblorna 
(null)
Nöjd värdbror som sett en rymd utställning.

(För er som undrar varför bloggen så sällan blir uppdaterad är det att appen inte funkar som den ska så mina inlägg raderas och de är sjukt störigt att behöva skriva om allt) 

Änsålänge trivs jag här i Valencia! Vädret är bättre och jag tror jag har hittat trevliga personer och min familj är super! Nu är jag faktiskt typ halv väga genom mitt utbytesår! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress