Agnes Looft

Liten kort update
På grund av att verken min mobil eller min dator tycker om att funger just nu är de svårt att få upp något längre blogg inlägg men ska göra en summering av vad som hänt sen sist!
 
Över påsken åkte vi till sommarlägenheten vid stranden där vi bara tog det lugnt. De var super kul de första dagarna men blev lite långtråkigt, de är en väldigt liten by med lite folk just nu då alla kommer till sommaren. Den har några affärer, stranden och lite resturanger men inte mycket mer. Jag och min värdsyster åkte rullskridskor längst hamnen vilket var väldigt kul. Vi firade inte påsk på något speciellt sätt utan de var som vilken annna dag som helst. Mina kompisar berättade dock att de var ett stort tåg med folk och de bar jesus på ett kors men jag hade ingen möjlighet att ta mig dit då sommarlägenheten inte precis har någon kollektivtrafik. 
  (null)

(null)

(null)

I mitten av påsklovet kom Victoria ner och vi hade först ett kaos med att hennes resväska inte kom men de löste sig och flygplatsen körde den hem till oss. Vi hade 3 dagar i valencia och sen åkte vi till Madrid i 4 dagar! Madrid delen var definitivt den bästa även om det var skönt att chilla och bara prata. I Madrid gjorde vi massa olika grejer men mest spelade vi kort och jenga! Men vi beöskte också parker, ett 80-tals disco med rullskridskor, botaniska trädgården som hade tulipan utställning och åt massa god mat.
  (null)

(null)

(null)

Jag har haft scouter som vanligt och vi hade fullt upp hela förra lördagen med att rekrytera sponsorer och förbereda inför vårt 25 års jubeleum den 5 maj! Vi gör bland annat en vattenkvarn av återvunnet material och ska visa upp vårt insektshotell. Framförallt är firandet dock en fest med konserer, lekar, tävlingar och mycket mer! Det ska verkligen bli kul!
(null)

(null)

(null)

Jag, Karin och Elsa, två andra utbytes studenter som bor här i valencia åkte på äventyr till Las Palmeras där  iberiska halvöns största sjö finns och massvis med risfällt runt om. Paellan kommer härifrån då det är här de odlar riset till den. Den var en jätte rolig dag och de var skönt att kunna prata lite svenska med andra utbytesstudenter. Det är lättare att förstå vissa saker när båda går igenom det!
  (null)
(null)
(null)
Elsa till vänster och Karin till höger 
Nu i helgen är de scoutläger så det ska bli roligt! Har fått en varm sovsäck och allt är förberett, ska bara lägga i det i väskan!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress