Agnes Looft

Några extra lediga dagar
Just nu är vi lediga från skolan av någon mystisk anledning så igår städade vi hela huset och sen pyntade vi med juldekorationer. Jag tror aldrig jag sett ett hus ha så mycket grejer!! Vi har såklart en julgran men också blinkande ljusslingor i hela huset och snögubbar och små änglar tar typ över alla bord och trappor. 
(null)

(null)

Vi pyntade granen och den blev väldigt fin. De är verkligen typ bara Disney och små figurer som bläckfiskar och fiskar men den har en viss charm tycker jag! Alltid roligast med otraditionella granar. Riktiga julgranar finns knappt här utan de är plast som gäller vilket är lite skillnad från våra minst 2 meter höga hemma hos oss men den är liten och gullig! 
(null)

(null)

Idag kl 9.30 cyklade jag till stallet för att rida och då var de -2 grader och jättevackert ute! Iskristaller överallt! (null)
Luften var sådär kall men frisk och de var verkligen en mysig cykel runda dit!  (null)

Killen jag brukar rida med hade tydligen hoppat av i sista stund så min ridlärare fråga vad jag ville hitta på. När de bara är vi två brukar vi rida ut en lång runda på 2 timmar och prata istället för att bara ha en timmes lektion och de tycker jag verkligen om!! Så fick en ny häst, eller ponny var han faktiskt som hette Spirit och han var suuuper! Lätt min favorit änsålänge, kan också varit att runda var super men jag gilla verkligen honom! Rundan gick först genom skogen och sen vidare ut på åkrar till en stor vattenkvarn där vi red ner till vattnet och längst små grusvägar och skogsstigar tillbaka. Vi hoppade fallna träd och galoperade i små backar där de blev som att rida i en enorm studs. De var verkligen kul och en skön paus från mitt annars ganska fulla schema. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(De kommer nog bli mycket fler bilder framöver, nu när jag har en fungerande kamera!!!) 
Maurice Looft

Vackra bilder! Kram mamma & pappa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress