Agnes Looft

Madrid, Harry Potter edition
Idag åkte vi till Madrid igen! Julmarknaden och allt julpynt är uppe och min familj ville gärna se det. Vi kom iväg lite sent för de blev mycket bråk hemma och hunden fick följa med. De tar ungefär 2 och en halv timme att åka. Påvägen körde vi förbi delar med snö, bara små små fläckar men ändå! Väl i Madrid var de mycket varmare än i Valladolid även om de inte var mer än 10 grader. Vi började med att hälsa på en släkting som kom ut från sjukhuset igår. Oftast har jag inga större problem med släktingar men han ville inte prata med mig och mina värdsystrar så vi satt mest bara där i 3 timmar och sen flydde vi med hunden. Hunden fick nämligen inte komma in så han väntade i bilen vilket inte kan vara så kul.  Efter det tog vi bilen pch körde runt i staden. De finns stora Harry Potter skulpturer uppsatta i staden så vi försökte köra runt och se dom samt lite landmärken. Jag tycker bättre om att gå runt i en stad men min värdfamilj är inte så mycket för de och min värdsystrar har fortfarande en fraktur i foten. 

(null)
Flygande bilen
(null)
Sorteringshatten 

Tillslut blev de lunch och de blev ett tapasställe, helt okej ställe och trevlig uteservering (fick hålla oss ute pga Dougal). Köpte in allt från pommes, friterad bläckfisk till krocketter! Finns definitivt annan mat jag gillar mer men den var god och tjejerna var nöjda!
(null)

Vi gick runt i staden liten pga att julmarknaden pågår för full gång så många gick runt i knasig hattar med fiskar, bajskorvar och massvis av annat. Julmarknad här är skämtartiklar och saker till Jesus krubba. Skämtartiklar är för att den 27 (tror jag) är som 1a april i Sverige med massvis av skämt och dumheter. 
De är också väldigt fint upplyst med lampor och ljus överallt men skämtartiklarna går inte riktigt hem hos mig! 
(null)

Sen tog vi bilen för att titta på Dobby från Harry Potter också. Jag gillar Dobby men mina värdsystrar tycker han är ful, jag tycker de är hans charm.
(null)

Nu, klockan 21.02, är vi påväg hem och jag ska se om jag kan lyckas sova i bilen! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress