Agnes Looft

Kaos, flytt och röriga rum
Nu har de gått 2 veckor sen jag skrev sist. De är nämligen så att de inte i alla stunder varit helt perfekt. Min värdfamilj har varit faktiskt på så många vis men vissa saker funkade inte och tillslut bestämde jag och organisationen att de sakerna var viktigast. Så i ungefär 3 veckor har vi letat en ny värdfamilj och skola så jag skulle kunna flytta så snabbt som möjligt. De har varit tufft för organisationen eftersom de är så nära jul, nyår och reyes (när de visemännen kom med gåvor till Jesus, firas snarlikt till jul). Tillslut blev de förmycket med allt och sakerna verka nästan bli värre. Så i måndags fick min familj officiellt reda på att jag skulle flytta och sen flyttade jag ut tisdag förmiddag. Just nu bor jag temporärt hos Clara, den andra tjejen här i Valladolid. De känns jätte skönt, så snabbt jag kom in i huset var de som en tyngd släppte. Tror inte jag själv förstått hur mycket det påverkat mig förrens jag kom därifrån. Så alla mina grejer packades under en kväll (fick köpa en resväska till för att få plats med allt) och nu är de istället i mitt nuvarande rum. Det nya rummet är mysigt! Jag har två balkonger och en vånings säng om mina kompisar skulle vilka träffas! 
(null)
Alla mina saker, 2 resväskor, 2 ryggsäckar, en skolåda & handväska

Jag vet inte än hur de blir mer eller hur länge jag bor här men de känns ändå okej. Antagligen blir de en ny start med ny skola och allt men de återstår och se. De jag är mest ledsen att förlora om jag bytar stad är min ridning, den är vekligen fantastisk men kan jag säkert hitta någon annan satans. Jag hoppas det iallafall! 

I fredags gick jag och mina kompisar iväg och åt på resturang, de blev en blandning av sushi och burger king men de var super! Sen stack vi iväg till en skridsko hall och åkte omkring där! Sergio, en av mina bästa kompisar här, hade aldrig åkt innan men han fick in de väldigt snabbt och ramlade aldrig! Dock fick han jääätte ont i fötterna men de går över. Juan, min andra killkompis, har åkt innan men är livrädd så även om han egentligen hade kunnat åka ganska bra så vågar han inte släppa kanten. Han gjorde en väldigt vacker vurpa som hundra procent var mitt fel haha! De blev lite för snabbt och han tappa balansen pch hamna på rumpan men inget farligt. Jag försökte mig på typ en piruett och hamnade också på rumpan så vi blev lika! Tjejerna höll sig på fötterna och kunde de väldigt bra. De var verkligen en jätte roliga dag och skulle ja byta stad var de en kul sista sak att göra! 
(null)
Jag, Juan, Sara, Sergio, Maria & Sara 
(null)
En vinkande Maria som precis lyckats åka baklänges! 

Just nu sitter jag på ett tåg påväg till Madrid och kl 15 sitter jag förhoppningsvis på flyget till Grand Canaria, Las Palmas! I allt kaos blev de att min familj, den från Sverige, bokade en resa dit för vi visste inte alls vad som hände. Så de passade på att få lite sol semester i allt! Just i denna stund är där 23 grader, så låter inte helt fel! 

När jag vet mer så skriver jag och om här är någon blivande utbytes student som läser så är mitt tips att vara beredd på en ny kultur och att få göra kompromisser men känns de fel så är de oftast de. Lita på den känslan! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress