Agnes Looft

Maj månad!!
Nu när det åter igen ett tag sedan jag skrev så här kommer vad som hänt under maj månad! Det har hänt massvis av grejer! 

De första dagarna jobbar jag och min scoutgrupp enormt med att förbereda inför MowgliRock, en festival till förmån för och organisation som jobbar med att ta hand om barn som inte kan åka på utflykter, att alla ska få träffa djur och mycket mer! Vi jobbade med att bygga stånden och att förbereda lekar och olika aktiviteter! Det tog mycket tid men på fredagen var nästan allt klart och vi gick till kommunhuset för att få pappa sista papperna underskrivna men kommunhuset hade du ångrat sig och lät oss inte längre låna parken den helgen, tyvärr väldigt spanskt av dem att hoppa av i sista sekund och vi fick istället flytta på allting till den tolfte vilket klyddade till alla våra planeringa, stora konserter och allt...
(null)
Raul som förbereder vattenkvarn

Det slutade med att den femte så gick jag ut med några kompisar under dagen och vi tog oss till en flamenco festival där vi fick tre dansa och titta på olika shower, det var superkul och på kvällen gick vi till ett speciell mini pizzeria där man beställer X antal pizzor och så får man helt random minipizzor som dom gör nybakade. Det var en supertrevlig kväll och var verkligen superkul att träffa tjejerna!
(null)
(null)
(null)

Under veckan var det vanlig skola men vi fokuserade på att studera inför proven som skulle komma nästa vecka. På helgen så gick jag till festivalen vi hade anordnat och spenderade hela lördagen där. Vi hade olika leka och diskussions stället och massvis av aktiviteterna hela dagen såsom att kasta vattenballonger och massvis annat. Senare på kvällen så började det bli konserter av olika rockband och liknande och då börjar vi sälja inträde för 5€. Konserten slutade drygt två på natten och vi var tvungna att plocka undan allting så vi var väl tillbaks i scoutlokalen vid fyra och vid fem var vi helt klara och kunde gå och lägga oss på golvet. Jag och två kompisar sova på golvet i scout lokalen för vi kunde inte komma hem med Metro för den sluta gå vid elva på kvällen och vi ungefär elva på dagen så gick vi  upp. 
Parti, jag och rocio
Lamberto
På söndagen åt jag lunch med en kompis från England som heter Leia samt en kompis från Sverige som heter Karin som också iväg med Putte utanför samt en kompis till leja som var svensk det var väldigt trevlig kväll och vi tror väldigt lång promenad i parken efter det för att se hela staden.

På tisdag nästa vecka så stack jag och Karin ner till min pool som jag har vid huset och spenderade hela dagen där! Det vara superbra dag och väldigt skönt och bara ligga och chilla i poolen medan alla andra hade slutprov. Jag hade förrvisso prov på spanska i onsdags och i måndags och det är faktiskt väldigt bra väldigt nöjd med hur jag presterar då fick bra betyg.
(null)

Det på torsdagen var den stora dagen då vi skulle ta studenten! Jag hade fixat en rosa/röd klänning och vi hade genrep på morgonen och sedan fick vi hem gå hem vid elva för att byta om och fixa allting. vid fem så skulle vi var vi skolan igen så då var jag och min värdmamma och min värdmoster samt Raul min kompis där! 
Maria, jag och Paula (mina värdsystrar)

Det var en väldigt lång ceremoni, först 1h fotografering och små prat och sen ytterligare en timme mässa i kyrkan där vi fick ta nattvarden, sjunga psalmer m.m eftersom vi går på en katolsk skola. Efter det rörde vi oss till teater salen där de var den riktiga ceremonin. Den tog 3 timmar för lärarna och alla som höll tal drog ut på tiden något enormt!! Den skulle tagit drygt en timme… den enda riktigt roliga delen var två filmer två tjejer i min parallel klass gjort med bilder från alla åren på alla som tog studenten och sen filmer där de frågat oss vad som varit roligast, tråkigast, bästa minnet, ett ord för skolan m.m. Det var jättefint gjort. 
Raul och jag
Alicia och jag
Julian och jag
Hela gänget
Andrea, jag, Paula och Jorge
Efter de var de lite dricka och tapas på skolan och sen tog vi oss till lärarmiddag en bit bort! Stället hade försäkrat oss att de kunde ha så mycket folk och var vana vid det, de var definitivt en lögn och maten tog väääldigt lång tid och var ganska medelmåttig tyvärr men vid 1 kom vår party buss som körde oss till vår student fest! Vi var där vid 01:30, öppen bar för alla över 18, pool, DJ, stora soffor och öppna ytor och väldigt trevligt! Vid 5 blev de lite kalt för under dagen var de 26-29 grader och då gick de ner till under 10 men folk var fortfarande klädda för värme. Många la sig och sov en stund eller bara satt och pratade under den stunden. Vid 6 kom de med frukost till oss i form av allt från pizza till croissanter och muffins och vid 7 åkte bussen tillbaka och lämna oss vid skolan. Vi kom precis när alla gick in i skolan så vi fick möta alla de små som började. Jag tog metron direkt hem eftersom de var en lång resa på drygt en timme men vissa gick och fikade.

Resten av fredagen sov jag och på lördag hjälpte jag till att städa på scouterna och fixa till lite allt möjligt och sen stack jag en kort stund på en picknick med lite allt möjligt folk som var här på olika utbyten eller liknande! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress