Agnes Looft

Tredje gången gillt?
I förra veckan bråkade jag och familjen, sånt som händer ibland när man är på utbytesår. Självklart tänker inte alltid likandt och ibland blir det helt enkelt fel, jag och familjen hamnade i en situation där vi tänkte helt olika. Mycket på grund av en kulturkrock men vi satt ner och pratade och jag förstår att jag absout gjorde fel i deras ögon men konversationen blev väldigt stark och högljud och lite obehaglig så dagen efter berättade jag för min kontaktperson på skolan och vi bestämde att ta in alla till skolan och ha ett samtal med min kontaktperson närvarande. Han stöttade väldigt bra och mötet gick förhållandsvis bra men de blev en väldigt stel stämmning efter detta så i torsdags kom min kontaktperson in och berättade att de bestämt att jag skulle byta värdfamilj. 
 
De hade ringt min scoutledare och fixat så jag kunde flytta in direkt till en i min grupp! Så samma dag packade jag ihop allt och min nya familj kom och hämtade mig. Det låter kanske som ett väldigt hastigt beslut och det var det också lite men efter vårt disskussion alihopa blev det inte bra att bo där. Jag hade säkerligen kunnat bo där den sista månaden men det blev konstigt och när en lösning döck upp så tyckte jag min kontaktperson gjorde helt rätt i att ta den! 
 
Så nu bor jag i Masias vilket är en urbanisation som ligger vid Moncada, en by med ca 20 000 invånare och ett stort universitet med bland annat läkarr, veterinär, ekonomi och många fler linjer! Jag går kvar på samma skola och de är ca 30 minuter med metron vilket är helt okej tycker jag. Vi har en pool, lekplats och mycket mer i urbanisationen som vi får använda när vi vill vilket ju är super kul! Speciellt nu när sommaren börjar komma och det är jätte varmt.
 
Familjen består av Maria, som är lika gammal som mig, Paula, som är drygt 20 år, värdmamma Rosi och värdpappa Pedro (om jag kommer ihåg rätt). De är super trevliga och alla är scouter i familjen så de är en väldigt öppen familj. Grannen presenterade de som min nya moster så nära dom är och hon har en golden retriver jag får gå ut med när jag vill! Huset är tre våningar och en trädgård och runt om finns inte så mycket saker men vi har stora apelsinodlingar, träd, fotbollsplan och säkert fler saker som jag tänker hitta till! 
 
Jag och Maria tog en promenad här omkring igår men vi fick vända hemmåt efter att det börja regna och åska, det var ca 25 grader varmt dock så vi torkade direkt! Nu ska jag ner och äta lunch och ser åker vi till scouterna vid tre! 
Raúl, Sofia, Maria och jag på scoutläger
 
Det var scoutläger förra helgen så vi förberedda för vårt 25 års jubileum den 5e maj, invigde Maria som scout och bara allmänt hade väldigt kul! Vi lekte massa lekar i slutet för vi fick tid över och fick lära mig en spansk scoutgrej den heter något om churros! Helt livsfarlig men jätterolig, ni får några bilder så ni kan förstå vad det är.

(null)
Mitt smidiga försök att hoppa upp
(null)
Maria hoppar sen upp på mig
(null)
Hela högen ska hoppa runt tillsammans

Ikväll kommer Erik och hälsar på så det ska bli kul!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress