Agnes Looft

Kläder, böcker & tävlingar

I torsdags hade vi shopping runda, de var välbehövt. 15 kg kläder/skor m.m är inte jätte mycket så de behövdes fyllas på med lite alls möjligt. Tror jag dubblat iprincip allt jag hade med mig, speciellt strumpor...ska man iväg ett år rekommenderar jag mer än 8 par strumpor med sig. Som tur är kan man hitta saker i Spanien väldigt billigt så köpt ytterligare 12 strumpor för totalt 5 euro, inte helt fel.

Mina skolböcker har fortfarande inte kommit så jag ligger lite efter i biologin men de ska nog lösa sig. Just nu går vi igenom saker jag gjort i Sverige men lycka aldrig med biologi läxorna! Teknologi, kemi och engelska är mina favorit ämnen änsålänge för dom förstår jag. 

På torsdag börjar "el cupa del mundo" (värdscupen) i gymnastik som ska hållas här i vår gymnastik sal. De kommer ca 100 deltagare från massvis av olika länder för att delta så de ska bli super kul och jag ska vara volentär vilken nog kan bli super kul! Finns en svensk flagga med så håller tummarna för att där kommer någon svensk att heja på, hade ju varit kul om dom vann mohaha! Mycket mer än så händer inte här. 

När mina värdsystrar och jag inte har något att göra har vi pysslat och bland annat gjort pärlplattor, målat naglarna och gjort små glas underlägg. Allt som allt har jag de väldigt bra här, imorgon ska de bli upp till 31 grader och de låter inte helt fel. Är ganska trött hela tiden men de löser sig tillslut.

Små pärlplattor jag gjort!
Lite halv dålig bild på där tävlingen ska hållas. Ska försöka få till några bra under tävlingen
Anonym

Låter spännande! Håller tummarna för att nån från Sverige kommer. Kram Mamma

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress