Agnes Looft

Ridning, scouter, simning och gymnastik

Jag har verkligen fullt upp var dag. De är både väldigt roligt och väldigt uttröttande. Jag har simning eller gymnastik var dag måndag-fredag men jag väljer själv vilket av de jag vill ha och kan göra en mix om jag vill. Simningen är min egen tid och där får jag verkligen slappna av även om jag tränar, simmar ofast ca 2 timmar och då hinner jag en bra bit. Är dock tur att simhallen har grejer till benen och plattor för dom kan jag leka lite med och t.ex träna bara armar när jag börjar tycka de blir långtråkigt. Hittar även på olika heat och mål var gång. 


På lördag ska jag testa ridning kl 13, de är en enorm anläggning som är ca 20 min promenad hemifrån och den är jättefin, promenaden dit är också väldigt vacker längs en flod och igenom lite åkrar. Ska rida helt själv första gången så ska hon se vilken grupp hon tror blir bäst för mig att vara i. Vad jag förstod kan jag också byta ridlektion till en uteritt om jag vill någon gång då och då vilket jag tyckte lät perfekt. Så det ska bli kul!! Heter "Caballos de Simancas" ifall någon är mer nyfiken!

Blir dock en tight dag för kl 15 eller 16, vi är inte riktigt säkra ska jag på scouterna och testa de! Ska också bli kul såklart, de var tänkt att jag skulle på läger denna helgen men de blev inget utan testar nästa vecka istället! 

Fick en liten paket från Erik fylld med godis och ett fint brev som var super kul och redan ätit upp en av påsarna så den kommer inte med på bild. På skämt sa jag att jag var sugen på köttbullar när vi körde förbi Ikea och vips så satt vi på Ikea med lösgodis, gifflar, knäckebröd med rökt lax och gravlaxsås samt varmkorv med rostadlök och bostongurka! Gott gott. Köttbullar hade dom bara i resturangen där uppe och vi hade lite tight med tid men de var super! Tycker verkligen om min värdfamilj och speciellt mina värdsystrar och min värdmamma är helt fantastisk! 

Ingången till stallet
Godis och gifflar!! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress